dijous, 5 de juny de 2014

Blog en català/blog en llatí - INS Serrallarga (Blanes)

Des de l'Institut Serrallarga de Blanes, ens arriben dos blogs d'aula: un blog de llengua i literatura catalanes i un altre en llatí.
El blog, "Engresca't", és un blog de llengua i literatura catalana fet per alumnes de 1r d'ESO amb l'ajuda de la seva professora, Anna Rosell. Allà els alumnes van compartint els llibres que estan llegint, informacions sobre els autors dels textos i llibres que es llegeixen a classe i els reportatges de diferents activitats que es fan al centre..


El blog, “In aversa charta” (L'última pàgina), està escrit en llatí i el podeu trobar en aquesta adreça: http://inaversacharta.blogspot.com.es/. Hi publiquen els alumnes de 1r i 2n Batxillerat amb l'assessorament de Montserrat Nogueras, la seva professora de llatí.


Fa un parell d'anys aquest blog va ser guardonat amb el Centaure d'Or, una distinció per als espais web de tema clàssic mantinguts per estudiants, amb l'objectiu de fomentar l'amor pel món grecoromà.

En aquest blog hi podem trobar petits tresors com escrits, còmics i dibuixos, que amb molt sentit de l’humor i talent artístic tracten temes d'avui i ens conviden a descobrir que, en el revers de les àrides pàgines de gramàtica, hi ha la llengua llatina viva.
Us recomanem que hi feu un cop d'ull, a veure si sabeu de què parlen...

Stop Motion - INS Serrallarga de Blanes

A l'INS Serrallarga de Blanes acostumen a treballar diferents continguts de llengua amb ajuda d'eines TAC. Avui us presentem dues activitats fetes amb la tècnica d'stop motion. L'stop-motion, segons la Viquipèdia, és una tècnica d'animació que consisteix a capturar fotografies consecutives d'un objecte movent-lo una mica entre fotografia i fotografia de manera que visualitzant-les ràpidament sembla que l'objecte, sigui rígid o modelable, es mogui.

El primer treball consisteix en representar algunes llegendes animades de la Costa Brava amb aquesta tècnica. Entre les llegendes representades hi trobem: La ventada salvadora, Els coralladors de Can Florian, La Creu de Calaveres o Les monedes de l'americano. Els vídeos, muntats per alumnes de 2n d'ESO amb ajuda de la professora Anna Rosell, utilitzen diferents materials com feltre, plàstics de colors, cartolines per representar el paisatge de Blanes i les onades del mar, cartró per les parets d'una taverna, alguns personatges són moguts modelant plastilina, d'altres ho fan movent els ninots articulats (els "clics", les joguines de Playmobil)... El resultats, com podeu veure en aquesta mostra, són espectaculars.



Aquest curs també han publicat unes activitats stop-motion fetes per alumnes de 1r d'ESO amb la professora Lourdes Domènech, amb el text de poemes de diferents autors com La Canción de amor de Jose Coronel o poemes de Pablo Neruda. Veureu com uns han fet les lletres amb plastilina, d'altres les han retallat amb feltre o material sintètic, d'altres han escrit sobre la sorra i d'altres en una pissarra.

dimarts, 3 de juny de 2014

Robonews - INS Serrallarga de Blanes

Des de l'INS Serrallarga de Blanes ens ha arribat l'experiència "Robonews, una mirada hacia el futuro"  realitzada a l'àrea de Lengua Castellana i publicada a Materiales de Lengua y Literatura, el web creat per Lourdes Domènech i Ana Romeo, professores del centre.
Es tracta d'una proposta d'escriptura que ha consistit en la creació d'un butlletí de noticies inventades relacionades amb els avenços de la ciència i la tecnologia, algunes de les quals poden ser possibles en un futur no molt llunyà.
L'experiència es va desenvolupar en 3 fases: 
1) lectura i comentari de notícies sobre invents de tecnologia punta, 
2) redacció de les notícies (maquetades i publicades amb ajuda de LucidPress) i 
3) gravació d'un butlletí de notícies en vídeo (publicat al Youtube). 
Es va completar la segona fase amb la versió periodística dels relats de Ray Bradbury.
L'experiència ha participat en el projecte europeu Eurobotics Week Education
Us exposem aquí una mostra d'aquests treballs.



Versió periodística dels relats de Ray Bradbury
______________________________________
Descripció de l'activitat
Documents de treball
Autoavaluació