dimarts, 15 de desembre de 2015

Recull activitats La Marató TV3


Us presentem un recull d'activitats i actes de caire participatiu i solidari que han portat a terme diferents centres de la nostra zona amb l'objectiu a recaptar diners per La Marató de TV3 i difondre el coneixement sobre la malaltia, enguany dedicada a la diabetis i l'obesitat.

ESCOLA MOSSÈN JOAN BATLLE, BLANES                                                                                 

Una vintena de mestres de l'escola van participar en l'organització d'una marxa d'orientació nocturna familiar, on van haver-hi 80 participants, també d'altres escoles del municipi. Pels més petits, es va organitzar una ludoteca al gimnàs de l'escola mentre tenia lloc la cursa. 

Al final de la marxa, es va ballar, al gimnàs de l'escola, el Flashmob de la Marató.
                         

ESCOLA SANT ISCLE, VIDRERES                                                                                                   

Com cada any, l'Escola Sant Iscle organitza la cursa Quilòmetres de solidaritat per la Marató. Es tracta d'una cursa no competitiva d'un quilòmetre aproximadament, que els alumnes realitzen per l'entorn de l'escola, on el més important no és arribar el primer sinó ajudar, cadascú amb el seu esforç, totes les persones afectades per la malaltia i fomentar en els alumnes un esperit generós i solidari.

Després de la cursa dels alumnes, comença una cursa al mateix circuit per als pares, familiars i tots els veïns de Vidreres que vulguin, que es podrà completar corrent o caminant.

ESCOLA SA FORCANERA, BLANES                                                                                                

Aquest curs, l'Escola Sa Forcanera ha organitzat la Marxa per la Marató.








ESCOLA PINYA DE ROSA, BLANES                                                                                                

Els alumnes de l'escola han elaborat xapes i les han venut, amb la col·laboració de les famílies.











COL·LEGI SANTA MARIA, BLANES                                                                                               


Els alumnes de 3r i 4t d'ESO han participat a les Xerrades de la Marató. També han realitzat activitats d'ABP (Aprenentatge Basat en Problemes) partint de l'estudi de l'obesitat i la diabetis. Els alumnes han treballat la nutrició, els diferents tipus d'aliments i les malalties associades. Han fet murals i exposicions en anglès sobre aquestes qüestions, així com confeccionar menús i receptes saludables; a més, n'han gravat vídeos.





Per a prendre consciència de la ingesta de sucre que comporta el consum de determinats aliments i begudes, han fet una exposició en què, al costat de cada producte, havien de col·locar en unes bossetes la quantitat de sucre que conté.


Han participat en el concurs de conscienciació Pinta La Marató amb els següents cartells:






També han participat en la campanya Un origami, un euro de la Mútua General de Catalunya:


INSTITUT SERRALLARGA, BLANES                                                                                              



Uns alumnes de l'Institut Serrallarga han desenvolupat una aplicació anomenada Món Diabètic amb l'objectiu d'ajudar a controlar els nivells de glucosa del què mengen els afectats d'aquesta malaltia. L'aplicació la van fer com a treball de curs de la matèria d'Informàtica.






INSTITUT ESCOLA LLORET DE MAR                                                                                               

El departament d'Educació Física de l'Institut Escola de Lloret de Mar va organitzar l'activitat "Corre, camina per la Marató" destinada a alumnes de 3r i 4t d'ESO,

L'activitat consistia en fer una caminada de 8 km o bé un itinerari d'11 km corrent, introduint un esport emergent, el "trail running", destinat a tots aquells alumnes que practiquen activitat física habitualment. Abans de començar la cursa, els professors els van fer una xerrada per recordar la importància de l'esport com a prevenció de moltes malalties.


dilluns, 14 de desembre de 2015

Robòtica educativa - COL Santa Maria


Nom del centre: Col·legi Santa Maria, Blanes
Nivell: Educació Primària i ESO

L’entorn social i laboral en què s’integraran els joves del segle XXI requereix persones actives, flexibles, creatives i orientades al treball en equip, capaces d’aportar solucions innovadores als reptes d’avui. La robòtica educativa potència aquestes noves habilitats i competències, fomenta en els participants el talent, la comunicació, l’esperit emprenedor i la curiositat per descobrir i aprendre.

Treballen la robòtica des de dos àmbits :

1. Com a activitat extraescolar on els alumnes participen en diferents competicions. El curs passat els alumnes participaren a la First Lego League, que és una competició internacional que fa servir reptes temàtics per engrescar els joves per la ciència i la tecnologia. 


Ja estan preparant la convocatòria d’enguany. En aquesta competició els alumnes dissenyen i programen robots però, a més, investiguen i busquen solucions als mateixos reptes dels científics d’avui. La diferència és que es diverteixen d’allò més en torneigs de format esportiu.


 
















Els alumnes que comencen aquest curs participen en una altra competició que s’anomena ClauTic League


En aquesta competició es treballa un tema, que enguany és l’antiga Grècia, i a partir d’aquest tema cada 6 setmanes es proposa un repte que cal que els alumnes superin. Per superar els diferents reptes els alumnes han de dissenyar una estructura i una programació.


2. Per altra banda treballen la robòtica educativa també des de l’assignatura de tecnologia a 3r d’ESO on els alumnes tracten aspectes del currículum a partir de projectes fent servir els robots.



A partir d’aquest curs 2015-16, han estès la robòtica a Educació Primària (Cicle Inicial) i el curs vinent ho ampliaran a Educació Infantil (P5). En aquest cas, els robots estan adaptats al nivell dels alumnes; utilitzen els Bee-bots que són unes abelletes programables. Els alumnes han de saber proporcionar les instruccions adients per tal que avancin unes caselles determinades, girin en arribar a un punt concret, donin la volta completa, etc. Treballen les mesures, l’orientació, la seqüenciació, etc. Aprendre a programar ajuda als nens i nenes a organitzar-se cognitivament, a pensar en passos i processos i no pas d’una manera caòtica. A més, treballen en grups, per tal de fomentar la seva capacitat d’interacció social, el saber posar-se d’acord, aportar idees, escoltar als altres, prendre responsabilitats, etc.
















Aquesta experiència de robòtica va ser explicada al programa "Parlem d'Educació a la ràdio" emès a ràdio Blanes.

Aquí teniu el programa on alguns dels alumnes i professors expliquen com viuen la robòtica el dia a dia al Col·legi Santa Maria de Blanes.