dijous, 28 d’abril de 2016

Activitat intercentres ESC Carles Faust i CEE Ventijol


Nom del centre: Escola Carles Faust i CEE Ventijol
Curs: Educació Infantil P3-P4

Els nens de l’escola Carles Faust van venir a la sala d’estimulació de l’escola Ventijol a jugar amb el llum negre.

En la estimulació basal s’ofereixen estímuls que els nens perceben junt amb elements socials i emocionals, donant informació sobre el propi “jo” corporal, sobre la persona amb qui s’està relacionant i sobre l’entorn que l’envolta. Ajuden als nens a obrir-se vers l’entorn.

Material: 

Per aquesta activitat el material és molt senzill i tan variat com nosaltres vulguem, només cal un fluorescent de llum ultraviolada i material fluorescent (teles, joguines fluorescents, retoladors de subratllar fluorescents, fulls de paper, retallables de paper blanc, etc.)

Professionals implicats: 

En aquesta ocasió érem la mestra de psicomotricitat, la TEI, la tutora i la fisioterapeuta.

Metodologia: 

A l’inici, amb el llum normal encès i els nens asseguts a les teles fluorescents, la mestra de psicomotricitat va ensenyar els diferents materials als nens, a mode de racons, i se’ls hi va deixar fer joc lliure. Mica en mica, vam anar apagant el llum blanc fins quedar a les fosques, i després vam encendre el llum negre.


Objectius d’aprenentatge:

Valorar si dirigeix els ulls cap a l’estímul, si hi fixa la mirada i realitza seguiments.

Valorar si li molesta el llum o li crida l’atenció.

Valorar actituds i motivació.

Fomentar la capacitat d’imitació i de resposta.


Conclusions:

En aquesta activitat, els nens de l’escola Carles Faust van gaudir molt jugant amb el material que se’ls hi va oferir, a les fosques i en un espai que per ells era nou.

En cap moment es van espantar, més aviat al contrari, els hi va cridar molt l’atenció el llum negre i s’ho van passar molt i molt bé.

A l’escola Ventijol, els objectius d’aprenentatge que ens proposem varien en funció de les capacitats o necessitats dels nens. Els aspectes bàsics que es treballen són la integració sensorial, el moviment, la comunicació, la conducta, l’atenció, l’afectivitat i la interacció amb l’entorn.

Creiem que compartir aquestes activitats ens obre les portes a tots els professionals a dur a terme experiències educatives diferents, plantejar-nos-en de noves, conèixer maneres diferents de treballar i veure actituds diferents en els infants.

Bibliografia:


1- Salazar S. Estimulación sensorial [Sede web]. 2012. [accés 4 de juliol 2014]. Disponible a: http://www.slideshare.net/Susana-Salazar/estimulacinsensorial4

Més fotografies: 








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada