dimarts, 20 de juny del 2017

Projecte Catalunya - ESC Ignasi Melé i Farré (Tossa de Mar)

Durant el mes de maig, els alumnes de 5è de l'escola Ignasi Melé i Farré de Tossa de Mar van realitzar el projecte de Catalunya en el que en grups de sis, van haver d'elaborar una web per a presentar informació de diversos aspectes de Catalunya.

Projecte Catalunya:  

Web d'un dels grups: 

https://sites.google.com/view/projecte-catalunya-alumnes5e

Per això van fer  una recerca i investigació estructurada en tres blocs: La Catalunya del passat, la Catalunya del present i el futur a Catalunya.

Abans de començar van elaborar un pla d'equip, on cada un d'ells va adquirir un càrrec i unes responsabilitats. Tanmateix van redactar unes normes bàsiques de grup que tots van haver de signar i van donar nom al seu grup.

En el primer bloc, els alumnes van haver de buscar llegendes, relats històrics, receptes i cançons de Catalunya. Alguns d'ells van optar per enregistrar en vídeo o àudio a familiars seus explicant una recepta o cantant una cançó.

En el següent bloc, “La Catalunya del present”, els alumnes van cercar informació sobre el relleu de Catalunya, el seu clima, la repartició territorial, funcionament de la política i el Parlament. En l'apartat del clima van aprendre a elaborar un climograma amb la informació  recollida sobre les precipitacions i temperatures mensual  d'una població de Catalunya escollida per ells.


Pel que fa a la política i el Parlament, els alumnes van realitzar una sortida al Parlament de Catalunya on van participar en el taller “Sóc diputat”. Una activitat de rols en que cada un dels alumnes era un diputat formant part del seu equip que simulava un partit polític o grup parlamentari  i en la que a través de les propostes treballades a classe i presentades per cada un dels grups, van haver de pactar i formar un govern com es fa en la realitat.


Va ser una experiència molt enriquidora per els alumnes on es va treballar en tota l'essència el treball cooperatiu i que a més els va fer  gaudir molt de la visita a les sales del Parlament, estances que havien vist en imatges i que van poder veure en primera persona.

Finalment en el bloc final, “El futur de Catalunya”, van treballar els sectors productius i l'evolució d'aquests al llarg dels anys, per a poder fer una visió de futur de quins oficis seran possiblement els més realitzats en el seu entorn en comparativa amb els que es duen a terme en l'actualitat.

Per aquesta tasca, els alumnes van extreure les dades de les enquestes realitzades a l'Institut i al mercat setmanal de Tossa durant un matí.

Els resultats d'aquest projecte van ser molt satisfactoris, van aconseguir un bon treball de les capacitats d'autonomia i del  treball en equip del alumnes, per a la millora i adquisició dels seus aprenentatges.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada