Enguany i arrel d’una formació feta el curs passat amb tot el claustre, hem volgut fer un projecte d’Educació emocional des de la Pedagogia Sistèmica al qual, els nens i nenes li han posat el nom “Descobrir”.
Aquest projecte es porta a terme en una sessió setmanal d’una hora i trenta minuts.
L’activitat del Teixit d’escola es va iniciar amb un passi de la pel·lícula “Del revés” per anar introduint a l’alumnat en el tema de les emocions.
Hem partit d’una estructura elaborada per la persona que va iniciar, aquí a Catalunya, la Pedagogia Sistèmica (Mercè Travesset), anomenada ORGÀNIC, acrònim que resulta dels conceptes que la formen i amb els quals estem treballant: orígens, reproducció, gestió de les emocions, amor, nosaltres, intuïció i cosmos.
A partir de les diferents experiències que l’alumnat ha viscut, s’elabora un producte cultural en diferents llenguatges artístics, partint dels següents tallers: cinema, fotografia, música, teatre, escultura, expressió corporal, dansa.
Les dimensions que hem establert per al treball d’aquest any són:
1. Interpretació i Producció
2. Imaginació i Creativitat.
Tenint en compte les competències bàsiques següents:
1. Emprar elements bàsics del llenguatge visual amb tècniques i eines artístiques per expressar-se i comunicar-se.
2. Dissenyar i realitzar projectes i produccions artístiques multidisciplinàries.
Pel que fa als objectius, ens hem proposat els següents:
> Utilitzar els elements bàsics del llenguatge visual i plàstic, musical i escènic per la creació de produccions artístiques. Identificar i expressar les emocions.
> Aprendre a treballar en equip i cooperar
> Fomentar i afavorir valors de convivència i respecte de la diversitat.
> Crear, exposar i presentar un producte cultural final.
Els tallers i el Teixit d’escola d’aquest curs es tancaran amb una representació i/o exposició del treball fet.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada